Azt hiszem igen találó téma mikor valamilyen természeti csapás elől kell menekülnünk. Kellően realisztikus, de mégsem hétköznapi – valamint izgalmas, de nem horror. Három ilyen szobát fogok most bemutatni. Az azóta sajnos már bezárt Flee'n'Scape Vihar pályáján, ahogy a neve is mutatja, egy közelgő vihar elől kell egy óvóhelyre bemenekülni, magunkat valamint Fickót és Cirmost is mentve (hajrá kutya- és macskabarátok!). A LogIQ Rooms-ban Zero Level Energy néven jutunk egy föld alatti bunkerbe ahová egy napkitörés elől menekülünk. A Logic Arena Katasztrófa szobájáról már írtam korábban, itt egy földrengés közepette keveredünk egy furcsa pincébe.
Az elöljáróba bocsájtom, hogy mindhárom szobát ajánlom kipróbálásra. Bár elég erős preferenciám van, hogy nekem melyik tetszett legjobban, mindhárom mellett tudok érveket felhozni.
A díszlet nagyjából hasonló színvonalú (és nem túl impresszív) mindhárom helyen, de ez a történethez illeszkedik hiszen közönséges óvóhelyeken vagyunk. A Flee'n'Scape-ben picit zavaró, hogy bár valahol a szabadban kell lennünk (hiszen nemcsak halljuk a fenyegető és egyre erősödő mennydörgést, de amúgy mi a manónak menekülnénk a vihar elől), viszont ezt elég nehéz beleképzelni a teljesen hétköznapi szobának kinéző helyszínen (a természet lágy ölén ritka a szekrény, kanapé, stb). Ebből a szempontból a LogIQ Rooms alkotta szerintem a legjobbat, hiszen itt egy tervezett napkitörés elől önként vonulunk le egy teljesen hétköznapi lakásnak kinéző bunkerbe; az már más kérdés, hogy pechünkre kimerülnek az energiatelepek, és nem kaptunk elég információt, hogy hogy tudjuk beindítani a tartalék energiát, hogy kijuthassunk. A Logic Arena-ban egy földrengés után pincében vagyunk, ehhez képest szolid a terep, de valahol érthető, hogy csak némi törmelék és szanaszét heverő tárgyak jelzik a történteket, és nem leomlott falakon kell átverekednünk magunkat (ez alighanem túl extrém lenne egy átlag csapatnak ;-)).
A feladatokról most szokásommal ellentétben nem hozok táblázatot, mert mindhárom szobához egy-egy x kerülne mindhárom kategóriába: szépen elosztva szerepelnek a "varázslós" (csinálok valamit, és történik valami), a keresgélős és a logikázós / szöszölős feladatok. Amit hozzátennék, hogy a Flee'n'Scape Vihar pályán a feladatok többsége olyan volt, amivel valamilyen formában már találkoztam, nem voltak igazán eredetiek, illetve ami meg újdonság volt, arra nem sikerült rájönnöm csak segítséggel (és bár nehéz megmondani, hogy ez az én hibám vagy a szobáé, én nyilván úgy érzem, h nem volt tökéletes). Viszont rögtön ehhez hozzátenném, hogy árban jelenleg ez a pálya jelentősen alatta van a másik kettőnek, szóval aki nem tapasztalt szabadulóként vágyik valami különleges csemegére, hanem csak most ismerkedik a műfajjal annak nagyon tudom ajánlani: ár-érték arányban jót fog kapni, és tapasztalat híján az ismert feladatok is újdonságként és kellemes kihívásként fognak hatni. A LogIQ Rooms Zero Level Energy pályája viszont már tartogat csemegéket tapasztaltabb szabadulóknak is, mindamellett, hogy aki most megy először az is rá fog tudni jönni. Nem akarok spoilerezni, de itt találkoztunk néhány tényleg zseniális megoldással; az egyetlen gondom az volt, hogy a szerintem szuperötletes végső feladatot követően nem volt egyértelmű, hogy akkor most nyertünk és vége, valami drasztikusabb reakciót vártam. Még ezen kívül ami miatt nem ez kapta a max pontot, az az volt, hogy itt is problémákba ütköztem néhány feladatnál, és pár apró külső segítséget kellett kérnem ahelyett, hogy a szoba mindenre rávezetett volna. A Logic Arena Katasztrófa pályája viszont egyike volt azon keveseknek, ahol tényleg minden bent volt, ami a feladatok megoldásához kellett. Nem mondom, hogy minden feladat hűha és a legjobb amit valaha, de erősen rendben volt minden.
Az összbenyomást jelen esetben szinte teljesen elvitte nálam a feladatok milyensége, de azt hozzá kell tenni, hogy a Katasztrófa pálya kapcsán átélt kiemelkedően pozitív élmény mellett, a másik két helyen is nagyon jól éreztem magam: kedves fogadtatás, kulturált mosdó, megfelelő váró stb. Mindegyik pálya több (három) szobából áll, ha ezt is hozzáadjuk akkor kapjuk meg a pontszámokat, és az ebből számolt százalékokat.
A Logic Arena Katasztrófa szobája kapta a legmagasabb pontszámot, ami a remekül szerkesztett feladatok mellett annak is köszönhető, hogy egy "más" elemet is beépítettek, nevezetesen egy földrengés szimulátort, aminek köszönhetően az első szobában rögtön a játék kezdetén érezzük a talpunk alatt az utórengéseket. Jellemzőek a számzáras lakatok, aki ezeket unja az lehet fog picit sóhajtozni, de valójában a feladatok nagyon változatosak, van közte ügyességi és logikai is, és külön hangsúlyt kaptak az együttműködős (egyedül nem megoldható) kihívások, illetve a végjáték egy olyan feladat amihez több helyről kell a darabokat összegyűjteni, ez is pozitívum.
A LogIQ Rooms Zero Level Energy pályájára lépve kicsit úgy éreztem magam, hogy ez akár az én nappalim is lehetne, és ez mindig picit elszomorít mikor azt érzem, hogy nem kapok semmi extrát a pénzemért. Viszont a második szoba ezt felülmúlja! Már maga az átjutás is zseniális, és a bent lévő feladatok előtt is le a kalappal. Meg azért tegyük hozzá, hogy az első szobában is volt egy-két aranyos aha pillanat. Ebben a szobában elég egyedi, hogy több rész-célunk van, hiszen több energiakapszulát is meg kell találnunk, és mindegyik csak meghatározott ideig elég, szóval előfordulhat, hogy már akár 20 perc után elvesztettük a játékot. Ez egyfelől jó, mert az ember folyamatosan érzi a sürgetést (aztán a megkönnyebbülést mikor megvan a következő), másfelől egész biztosan nagyon rosszul érezném magam ha az egy óra letelte előtt kitessékelnének, hogy nem nyert. Azért gyanítom, hogy ez valójában nem történik meg, szóval inkább pozitívumként tekintek rá, hogy több kis cél elérését is ünnepelhetem játék közben.
A Flee'n'Scape Vihar szoba igazából az, amiről se jó se rossz irányba semmilyen különösebben kiugrót nem lehet elmondani. Részemről ez egy dicséret, ahogy fentebb is írtam, ez egy jól összerakott pálya, ahol a feladatok többségét meg lehet oldani annyi infó alapján ami bent van a szobában (nyilván egyénenként változik, hogy kinek mi fog előbb leesni). Szóval ezt tartom, hogy ha valaki életében először szeretne egy szabadulós játékot kipróbálni akkor menjen ide bátran, megkapja a pénzéért amit kell.
A gyakorlati szempontokból az árra már kitértünk, mert az szerepel a pontozásban, ezen a téren a Logic Arena és a LogIQ Rooms is közepesnek mondható, a Flee'n'Scape viszont kifejezetten olcsó jelenleg, mivel permanenssé tették az 50%-os árcsökkentést a kezdeti viszonylag magas árhoz képest. Mindhárom szoba 60 percre van tervezve és 2-6 játékosra. Ez utóbbi tekintetében szokás szerint javaslom, hogy inkább 3-4 fő vágjon csak neki, mert 6 embernek már nem fog elég feladat jutni, a Katasztrófa egész kellemesen párhuzamos, de mint a Zero Level Energy, mind a Vihar esetében két főnél is voltak olyan pillanatok amikor egy adott valamivel próbáltunk ketten rohangálni. Az elhelyezkedést illetően a Flee'n'Scape van rosszabb helyzetben egy eléggé külvárosi helyszínen, bár valójában tömegközlekedéssel könnyen elérhető, csak egy kis plusz időt kell rászánni.
Összességében tehát elégedett lehet mindenki, aki valamilyen természeti katasztrófa elől szeretne elmenekülni (kivéve talán ha az illető tényleg szabadulás-ínyenc aki már csak a legmagasabb színvonalú szobáktól jön lázba): három jó szoba közül választhat ki-ki a saját preferenciái alapján.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.