Dél-Amerika is egy olyan helyszín, ami kellően távoli ahhoz, hogy romantikus misztika övezze, illetve mind tudjuk, hogy ezen a környéken jobb nem belekeveredni semmibe, inkább maradjanak meg az ilyen kalandok veszélytelen szórakozásnak; például egy szabadulószobában. Három plusz egy helyszínt is tudunk ajánlani Budapesten ha valaki efféle dzsungeles-indiános küldetésre vágyik némi ősi mágiával fűszerezve. Mi jártunk a Mindquest Noo'Zaca szobájában, ahol egy Indiana Jones-szerű történet részeseiként egy kristálykoponyát kell kimenekítenünk egy templomból; a Legendák posztban már írtunk róla, hogy a LogiqRooms (azóta IzgiRoom) Napuche szobájában miként élesztettük fel a Napistent; ezen kívül a PortalQuest jóvoltából volt szerencsénk az Aztékok legendájának nyomába eredni; a plusz egy pedig a MysteryGames Maja birodalom tematikájú szobája, ami nekünk kevésbé jött be, de leírjuk, hogy kiknek és miért lehet jó mégis.
A fentiek közül az első három indiános szoba mind kellemesen élvezhető volt, mondhatnám azt is, hogy nagyon jó, mert tényleg, igazából nem sok választja el bármelyiküket a kihagyhatatlantól, szóval a téma kedvelőinek erősen ajánlott. Ebből a felhozatalból nekünk személyes kedvencünk a Napuche, az tényleg egy olyan játékmenet volt, ahol folyamatosan pörögtünk, és rengeteg egyedi megoldás és ötletes feladat várt minket, arról nem is beszélve, hogy a történet is nagyon rendben volt. Annyi technikai infó, hogy a Napuche pálya a LogIQ Rooms-nál sajnos nemrégiben bezárt, de a törökbálinti Auchanban újra üzemel, nagyrészt változatlanul az IzgiRoom-nál! A játék elején egy sötét katonai bunkerből indultunk, majd ahogy folyamatosan megoldottuk a némiképp párhuzamos, de azért szépen egymásból következő feladatokat, akkor eljuthattunk arra a titkos helyre, ahol a végső szertartást kellett elvégeznünk. Mindeközben azt kell mondjam, hogy egyik feladatban sem találunk kifogásolnivalót, kellően nehezek voltak, hogy kihívást jelentsen, de azért még a fair kategóriába estek, egy pillanatig sem érződött megoldhatatlannak a küldetés. Szintén nagy plusz a feladatok vegyessége, volt ami keresős, volt ami pusztán logikai, jöttek szembe mindenféle lakatok, de igazán szájtátós elektronikai megoldások, sőt még egy kis mechanikusat is belecsempésztek. Szóval tényleg nem tudok semmi olyanra gondolni, ami ennek a szobának ellene szólna, annyira érdemes vigyázni, hogy egy átlag csapatnak valószínű fog kelleni egy-két apróbb segítség morzsa, ne féljünk ezt igénybe venni, mert sok a feladat, viszont a végjáték nagyon látványos, kár lenne lecsúszni róla!
A Noo'Zaca azért érdekes, mert ha jók az értesüléseink, akkor ők az első (de legalábbis biztos az elsők között voltak) akik lakatmentes szobát építettek, azt pedig látjuk az utóbbi időkben, hogy ez mennyire üdvözlendő tendencia; szóval mindentől függetlenül már csak ezért érdemes / érdekes a MindQuesthez ellátogatni, hogy láthassuk hol / hogy kezdődött. Véleményünk szerint a játékélményben sem fog csalódni, aki ezt a szobát választja, az egyetlen ami felróható az, hogy a fent említett elsősége látszik is rajta, azaz a díszletek és a dekoráció több helyen is erősen megkopott, ami itt azért külön zavaró, mert lakatok híján a játék nagy részében mi magunk tapogatjuk végig a falak minden négyzet centiméterét, és bizony látni, hogy korábban sokan mások hol húztak meg valamit, na akkor mi is oda nyúlunk, és lám már meg is van. Ezt leszámítva viszont tényleg nagyon ötletes a játék, minden szépen beleillik a tematikába, és igazából egy-két apró megakadáson kívül szép logikusan lehet vele haladni előre. Az furcsa volt, hogy segítséget nem mi kérhettünk, hanem a játékmester kéretlenül ad ha jónak látja, de pár enyhén frusztráló percet leszámítva igazából nem okozott különösebb gondot, épp csak nem értem. Összességében egy nagyon szépen kialakított pályáról van egyébként szó, a feladat elemek is tökéletesen illenek a dekorációba, maguk a feladatok pedig bár többnyire könnyen megoldhatók, és alapjaiban nem újak, azért akadnak köztük meglehetősen ötletesek is, és mindenképp előny, hogy a legkevésbé sem egysíkúak. Kellemes belvárosi helyszín, egy romkocsma fölött az emeleten, szóval aki esetleg a pincéktől viszolyog annak is ideális, ha jó időben érkezünk, akkor pedig egy kis beülős beszélgetésre is rögtön adott a helyszín.
A PortalQuest Azték szobája szintén egy vegyes játékélmény abban az értelemben, hogy klasszikus lakatok és elektronikus megoldások is vannak a pályán, véleményem szerint kellemes elegyben. A fenti két játékhoz hasonlóan itt is szépen ki van alakítva a díszlet, különösen az első szoba dzsungele nagyon tetszett. A feladatok is érdekesek voltak, volt néhány ami a tematikából kilógott, de volt jópár ami viszont nagyon szépen beleillett, sőt a díszletnek látszó tárgyak feladatban felhasználása is sokszor ötletesre sikerült. A második szobát éreztem picit üresnek, illetve mikor átjutáskor rögtön szembejött velünk egy rács, végig tele aggatva lakatokkal, akkor picit lehangolódtunk, de azért volt bőven a feladatok között olyan ötlet és/vagy szép kivitelezés, ami kárpótolt.
A Mystery Games Maja birodalom pályája kapcsán szeretném előre bocsájtani, hogy valószínű azon peches csapatok közé tartozunk, akik pont rossz játékmestert fogtak ki; láttuk pl TripAdvisor értékelések között, hogy mások is emlegették, hogy flegmán bántak velük, de nagyon sokan meg kiemelték, hogy milyen kedves volt mindenki. Szóval annak ellenére, hogy elég rossz szájízzel jöttünk el, próbálunk inkább a szobáról írni, és lehet bízni benne, hogy más majd jobb napot fog ki, mint mi. Először is érdemes elolvasni a honlapon a szobához tartozó történetet, mert rövid de mégis nagyon klassz, szuperül illik a játékmenethez, megmagyarázza a lakatokat a dzsungelben, és kontextusba helyezi a küldetést. Nekem ez az egyik kedvencem lett, és így talán még jobban sajnálom, hogy csak utólag olvastam el, a játékmester pedig nem mondta el. Amit még ki kell emelni, hogy a pálya nagyon szépen van kialakítva, kicsit kevéssé praktikus a sötétsége és a zsúfoltsága, de a látványvilág pazar. A feladatok egy kicsit egyszerűek és egysíkúak, de pont emiatt azt mondanám, hogy ha valaki gyerekeknek szeretne szabadulást, arra pl nagyon jó lehet. Dominálnak a keresős feladatok, van benne egy viszonylag látványos és kicsit összedolgozós ügyességi, és nincs benne semmi bonyolultabb logikai, nem egyszer már-más szájbarágósan a kezünkbe adják egy darab papíron, hogy mi a lakat kódja. Ez egyébként saját rangsor szerint is a második legkönnyebb szobájuk, szóval valójában ha kicsit jobban tájékozódok, akár ki is találhattam volna, hogy mit várhatok; és összességében azért minden csalódottságunk ellenére egy szép helyszínen végig vitt játékkal lettünk gazdagabbak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.