2018. október 02. 14:30 - SzabadulósBlog

18+

Jöjjön a másik véglet! Mondhatni kezdjünk a végével Avagy még mielőtt belevágunk a kézenfekvő gyerek- és család barát posztba, most a felnőtt tartalom következik no nem a posztban, hanem a szobákban, amelyeket bemutatunk. Nem tudom ez kinek meglepő, de azt kell mondani, ők a kisebbség, alig egy-két szoba jut a három általam 18+nak vélt kategóriába. Lássuk is!

Elsőként szó lesz a PLAY (Korábbi nevén: Horror Legendák) szobáiról, amely hogy úgy mondjam kategórián felüli, azaz valójában nem a mai értelemben vett ijeszetegetős horror, hanem az a „klasszikus” elgondolkodtató (és természetesen nincs benne sem szexuális tartalom sem alkohol). A cég mindhárom szobáját kifejezetten felnőtteknek készítette, és ez nem csak a témák komolysága miatt van, hanem a pályák nehézsége és összetettsége miatt is. Két 16+os szobát üzemeltetnek, ezek közül itt az extra nehéz Hasfelmetsző Jack pályáról lesz szó, amely véleményem szerint több (lentebb részletezett) okból is valóban szigorúan felnőtteknek való pálya. Ezen kívül szintén 16+os PLAY pálya még  a közepes nehézségű  Drakula és Franenstein; a Da Vinci titkai-nál pedig 14+ a korhatár, de inkább úgy hogy felnőtt csapatokat várnak, de ha valaki 14 év fölötti gyerekkel érkezik azt is beengedik. Ez utóbbi két szobát is bemutatjuk majd természetesen, valamelyik későbbi posztunkban :) Elöljáróban azonban annyit még elmondanék, hogy mindegyiket jó szívvel ajánljuk, és aki már most kedvet kap mindhárom (de legalább két) PLAY pályához, ha egy napon játssza őket végig, akkor 20% kedvezményben részesül a második (és a harmadik) játék árából. Ha pedig valaki nem szeretné egyhuzamban végig játszani az általa kiválasztott pályákat, akkor is jár neki 10% visszatérő kedvezmény. Azt is érdemes tudni, hogy több olyan elem is van, ami egységesen jellemző mindhárom PLAY pályára. Ezek közül a legszembeötlőbb talán az élő társasjáték jelleg, azaz hogy a játék elején mindenki kap egy karakterlapot, amiben le van írva, hogy éppen melyik korabeli karakter bőrébe bújik, és milyen speciális (a játék során felhasználandó) képességekkel bír. Ezen kívül számos feladatelem is visszaköszön mindhárom, vagy legalább két szobában; a szoba tervezői szerint ezzel is „kedvezni” próbálnak a visszatérő játékosoknak, akinek így a második és harmadik játékban már egyre könnyebb dolguk lesz.

Most pedig rátérnénk az első felnőtt kategóriára: a Horror talán még mindig „klasszikus” és népszerű szabadulószoba témának számít, hiszen a bezártság önmagában ijesztő, aztán ezt lehet fokozni. Idén augusztusban nyitott a World of Horror, ígéretéhez híven egy rendkívül hangulatos, és igazán ijesztő szabadulós játékkal. Számomra külön öröm volt, hogy az esc-apes blog egyik tesztelőjével párban ijedeztük – borzongtuk végig a játékot (mint mindig, most is kíváncsain várom az ő értékelésüket). Ezen kívül van még pár pálya, ami mi nem próbáltunk, de azért a teljesség kedvéért felsoroljuk mi a választék. A Beszarsz nevezetű szabadulószoba két félelmi fokozaton működik, a „puhányok” számára biztosítanak light horror” üzemmódot, ahol a feladatok vannak túlsúlyban, de az igazi beszarsz üzemmódot csak az erős idegzetűeknek ajánlják, bár a honlapjuk szerint elég ha egy 18 éven felüli van a csapatban. A Nightmare in Budapest egy interaktív horror élményt ígér, amelyen 14 év felettiek vehetnek részt, a szabadulás szerelmesei egy két fős élve eltemetést élhetnek át. Ezen kívül a film alapú szabadulószobák bemutatásakor írtunk két Fűrész szobáról, bár ezeknek csak az alapjuk egy horrorfilm, valójában már akár 10 éves kortól játszhatóak, mert nincsen semmi ami a nyugalom megzavarására alkalmas

Ahova még tipikusan jár a 18-as karika, az a szexuális tartalom. Mi az önmagát Európa legpajzánabb szabadulószobája-ként hirdető Fallostban jártunk, ahová tényleg szigorúan csak nagykorúakat engednek be. Kalandjainkról lentebb olvashattok, de annyit elárulok, hogy sikerült kiszabadítanunk Csiklandia hercegnőjét a hétfarkú sárkány fogságából. Ezen kívül a PánIQ-szoba Sötétkamra pályája sorolható még ide, ahol egy perverz fotós lakásába kell bejutunk, majd onnan ki (amelyre szintén csak akkor van lehetőségünk ha már betöltöttük a 18-at).

Csak érdekességképpen, no meg a teljesség kedvéért, megemlítünk még két általunk nem próbált pályát az alkoholt kedvelő 18+oknak. A PánIQ-pub szobában nem sokkal ezelőttig a sör összetevőit volt lehetőségünk keresni, hogy felfedhessük a feledésbe merült legfontosabb alkotóelemét; sajnos a játék már nem elérhető, pedig lehetett reménykedni, hogy a sikeres munka gyümölcseként fogyaszthatnak is a szabadulók a sörből, hiszen a pályán csak nagykorúak játszhattak. Az Alagsor első (és jelenleg egyetlen) Kocsma szobája viszont nagyon is üzemel, itt egy maffiavezéren próbálunk rajtaütni saját kocsmájában; a korhatár 16 év, és érdekes adalék még, hogy amelyik csapat segítség nélkül kijut az a játék teljes árát visszakapja (volt már akinek sikerült). Ezen kívül Crazy Pub Tour néven találhatunk még rendhagyó kocsmatúrát, ahol nem csak az alkoholé a főszerep, hanem egy történet részeseként feladványokat is meg kell oldani.

hasfelmetszo.jpg

A PLAY Hasfelmetsző Jack pályájáról nagyon sok „első és legfontosabb” infót mondhatnék. Talán ami a leg-leg-leg, az a hihetetlenül precíz korhűség. Ez a szoba tényleg úgy van kialakítva, hogy komolyan elhiszem, hogy aki Hasfelmetsző Jack-ből írta a doktori disszertációját, az sem fog rajta fogást találni. Ez kiterjed a maximálisan autentikus korabeli berendezéstől kezdve, a valós életből vett áldozati fotókon át, egészen magára a gyilkosra vonatkozó információkig. Még a szobában lévő periódusos rendszer is azt az állapotot tükrözi, amit 1888-ban ismertek. Ugyanis történetünk szerint 1888-ban járunk, és a (hivatalosan vagy magán indítékból) Hasfelmetsző után nyomozó egy-egy korabeli szereplő bőrébe bújunk. A hírhedt sorozatgyilkos meginvitált minket a titkos búvóhelyére, és kapunk egy esélyt, hogy 90 perc alatt fényt derítsünk a kilétére. Viszont amennyiben nem sikerül ez idő alatt kijutnunk, akkor Hasfelmetsző felrobbantja a helyet, velünk együtt. Tovább fokozza az izgalmakat, hogy a helyszínen van az utolsó áldozat, aki kínok közt szenvedve várja a halált egy koporsóba zárva, miközben egy időzített tüskés szerkezet folyamatosan közelít hozzá. Hasfelmetsző Jack legördögibb trükkje pedig az, hogy az áldozat melletti kartoték szekrény minden egyes kis fiókja egy-egy segítséget rejt, amit felhasználva megoldhatunk egy-egy feladatot amivel elakadhatnánk. Viszont a fiókok összeköttetésben vannak a tüskés szerkezettel, és ha kihúzunk egyet, hogy igénybe vegyünk a benne lévő segítséget, akkor a szerkezet működésbe lendül, és mi hat perccel rövidítjük meg az áldozat életét, ezzel jelentősen csökkentve az esélyét, hogy képesek legyünk őt megmenteni. Valahányszor a tüskék közelítenek az áldozathoz, akkor hallhatjuk is a nő vérfagyasztó sikolyát (ami már önmagában olyan, hogy gyerekeket nem tennék ki neki), de ezen kívül más ijesztő elem nincs a pályán, szóval nyugodtan jöhetnek ide olyan játékosok is, akik (hozzám hasonlóan) egy horrorfilmet önszántukból nem néznének végig. Egyébként ebbe a segítségkérési módba ha jobban belegondolunk, valójában egyszerre zseniális, és nagyon durva, az én szememben ez a legfőbb ok, amiért gyereket tényleg nem szabad ide hozni, még felnőtt fejjel is elég nehéz megbirkózni az élménnyel, hogy hiába csak játékból de dönteném kell a saját kijutásom és a másik élete között.

A másik „első és legfontosabb” infó két részre bomlik, de röviden úgy foglalhatnánk össze, hogy ez egy nehéz pálya. Pont. Az én szememben ennek inkább csak előnye van, de azért ha valaki most tervezi, hogy életében először szabadulószobába megy, akkor lehet érdemes a másik két PLAY pályával próbálkoznia, és utána visszatérni a Hasfelmetsző Jack-re. Viszont aki tapasztalt szabaduló, annak már-már kötelező ezen a tényleg komoly kihíváson is megmérettetnie magát. Én egyébként ami miatt pártolom a nehéz szabadulószobákat az egyrészt az, mert itt jó eséllyel tényleg (legalábbis közel) 90 percet játszhatok egy 90 perces pályán, és garantáltan nem fog félidőben véget érni a móka. Illetve mivel a szobából 20% körül van a kijutási arány, így senkinek nem kell rosszul éreznie magát ha nemhogy az áldozatot nem menti meg, de ő maga sem jut ki (mint ahogy én is sikeresen bent robbantam fel csapattársammal együtt).

Érdemes még tudni, hogy a szoba kialakításakor szándékosan vegyítették a sokakat olyannyira megosztó párhuzamos és a lineáris játékmenetet, azaz valójában öt lineáris játékmenet van bent (minden áldozathoz kapcsolódóan egy), de mind az öt párhuzamosan egyszerre elérhető, tehát csapatlétszámunktól és képességeinktől függően dolgozhatunk egyszerre tetszőleges számú feladaton. Magukra a feladatokra jellemző, hogy nagyon sokat kell olvasni, minden egyes szálhoz írásos instrukciók vannak, és a szobában található rendőrségi jelentéseket is alaposan át kell tanulmányozni. Minden csapatnak felhívják rá a játék elején a figyelmét, hogy nincsen semmi fizikailag elrejtve (nincs kulcs a szőnyeg alatt, sőt egyáltalán sehol nincs kulcs), ennek ellenére nagyon is sokat kell keresgélni, csak éppen nem a szobát szétszedve és felforgatva, hanem minden egyes berendezési tárgyat alaposan és még alaposabban átvizsgálva. A keresésen kívül a logikáé a főszerep, többnyire meglehetősen összetett feladatokkal állunk szemben, ahol többszörös behelyettesítéseket és hasonló agytekervény-próbáló dolgokat kell véghez vinnünk, de minden szépen következik egymásból sehol nincs logikai ugrás.

Akárhogy gondolkozom ide a sok pozitívum mellé, nehéz lenne negítvumot találni ebben a pályában. Tényleg látszik rajta a rengeteg idő és utánajárás, és a PLAY csapat lelkesedése. Talán aki nagyon ügyességi feladat párti, az kifogásolhatja ezeknek a hiányát, mert az tényleg nincs. Illetve a gyönyörű berendezés közepette nekem szemet szúrt, hogy a könyvespolcon csak ál-könyvek vannak, nem igaziak. De ez már tényleg leginkább egyéni ízlés dolga, amúgy meg nem hiszem, hogy létezik olyan szabadulószoba, amivel mindig mindenki maradéktalanul elégedett lesz (de ha igen, akkor ez mindenesetre nagyon de nagyon közel van hozzá). Szóval tényleg csak azt tudom mondani, aki nehéz szobára és igazi kihívásra vágyik, vagy aki szeretne egy utolsó hajszálig történelem-hű Hasfelmetsző Jack élményt, az ne habozzon, próbálja ki (csak a gyerekeket hagyja otthon).


woh.jpg

A World of Horror az a hely, ahonnan úgy jöttünk ki, hogy fú, nahát… – és házigazdáink elmondása szerint nem mi voltunk az első csapat (a hely nyitása óta eltelt alig pár hét alatt), akik alig tudtak megszólalni a kiszabadulás után. Talán két dolog van, ami a legszembetűnőbb az élményben: az egyik, hogy brutálszép (részletes, igényes, stb) a hely kialakítása; a másik hogy hihetetlenül hihető, szóval tényleg nagyon ijesztő. Ez a két dolog bennem úgy kapcsolódik össze, hogy egyrészt attól a másodperctől kezdve, hogy beléptünk a szobába semmi kétségem nem volt felőle, hogy mi a dolgunk, és menekültünk amerre tudtunk, nem volt szükség előzetesen megismert történetre vagy bármire ahhoz, hogy vigyen minket magával a játék, és mi száguldjunk vele. És, amikor azt olvastuk, hogy gratulálunk utolsó feladat, de ott babrálunk vele, miközben bárhonnan várható a veszély, ráadásul valaki közelít hozzánk, aztán végre nyílik a lakat, elmegyünk valaki mellett, picit kihagy a szívünk, és csak rohanunk, rohanunk, megvan az exit tábla, kint vagyunk az ajtón! Egy levegő, kifúj, két levegő és itt jön a másrészt, hogy utólag olyan szívesen visszamentem volna nyugodt körülmények között megnézni a hihetetlen részletgazdag berendezést. Minden szoba más-más horrorfilm stílusában lett berendezve, és nem volt egy csupasz pont a falon, hanem tényleg a legutolsó ecsetvonásig élethűen volt minden kialakítva. Az élményhez a legtöbbet persze az élőszereplős jelleg adja: hihetetlen élethűen beöltözött és rendkívül profi színészek alakítják a különböző lényeket, ahány szoba annyi szereplő, sőt sokszor elölről-hátulról egyszerre jön valaki, és hiába tudjuk hogy ez csak egy játék, mégis az ember az életéért retteg egy-egy pillanatban. Mindeközben pedig ne feledjük, hogy feladatokat kell megoldanunk, igaz nincs belőlük sok, minden szobában egy vagy kettő és azok se túl bonyolultak, de pont ez a brutál a dologban, hogy ekkora adrenalinszint mellett, már teljesen máshogy fog az ember agya (leginkább sehogy sem). Szóval egy olyan logikai vagy ügyességi feladat, ami bármelyik átlagos szobában egy unott legyintés, az itt komoly odakoncentrálást igényel, szóval már csak ezért is megéri kipróbálni, hogy az ember rádöbbenjen mennyire átértékelődik a világ veszélyhelyzetben: itt vannak jelek, ott vannak betűk, számok, mi lehet a sorrend? pedig annyira triviális, tuti ennek kell lennie, miért nem forog, jajj, mi volt ez? itt a kód, nem nyílik,  de mégis, futás! Olyan lehetőség pedig nincs, hogy egy feladatot ne oldjunk meg, mert itt nem kapunk walkie-talkie-t, nincs kintről jövő mágikus segítség, csak magunkra számíthatunk, no meg arra, hogy az egész szobarendszer él és változik, szóval előbb-utóbb a helyére kerülnek a dolgok, épp mielőtt túllépné azt a határt, amire még kellemes borzongásként gondolunk vissza.

fallost.jpg

Nos, szóval – könnyedebb vizekre evezünk a felnőtt tartalmak vizén. A Fallost is az a hely, ahol komolyan veszik a 18 éves korhatárt, és én is úgy gondolom, hogy ez a szoba kellő „érettség” mellett élvezhető, kamaszként tuti zavarban lettem volna ha a társaim előtt kell ilyen jellegű tárgyakat a kezembe venni. Márpedig itt kell, sőt bele kell nyúlni, meg kell nézni, át kell kutatni. Hozzá teszem, hogy bár sok tekintetben explicit a helyszín, nem lépik át az ízlésesség határát; biztos lesz aki azt mondja, hogy „többet” szeretett volna, de az is biztos hogy olyat nehezen tudok elképzelni, hogy valakinek ez „túl sok” (hacsak nem őt is elrabolták, és akarata ellenére keveredett ilyen témájú helyre). A szoba története fent van a honlapon, szóval nem sok újat árulok el vele, de az biztos, hogy már első olvasatra is remekmű (a hétfarkú sárkány ötlete egyenesen zseniális!), és tényleg ad egy küldetést (hiszen ki kell szabadítanunk Csipke Puncuskát, aki Csiklandia hercegnője, de most eme pajzán sárkány fogságában raboskodik ketrecbe zárva). Aztán jött a végére a poén, hogy amikor már a helyén volt a sárkány hét farka, és azt hittük kiszabadultunk, akkor mégse – de majd meglátjátok! Igazából a történet és a díszlet a szoba legnagyobb erőssége, illetve az hogy a feladatok ehhez a kettőhöz maximálisan illeszkednek. Önmagában egyik feladat sem kirívóan ötletes, de az ahogy a díszlet köré van alakítva, és fel kell használnunk olyan dolgokat ami elsőre csak dekorációnak tűnik, az máris kiemeli a szürke átlagból. A játékmenet leginkább keresgélésre épül, de azt hiszem ez eleve egy olyan helyszín, ahol az a poén, hogy mindent, de tényleg mindent alaposan át kell kutatni. Ezen kívül van pár feladat, ami logikaibb, vagy legalábbis össze kell kötni benne dolgokat, hogy összeálljon a kép, de semmi bonyolult, ha észrevettük amit kell, onnantól meglesz. Ügyességi feladat is van, bár csak elvétve, mondjuk az jó hogy vannak alternatív (nehezebb) megoldások ha valaki nem veszi észre az egyszerűbb utat. Ami nekem nem jött be (de csak egyszer fordult elő, szóval nem tudok haragudni érte), hogy raktak be a játékba szándékosan elterelő elemet, ez nagyon zavaró volt, és végül rá is kellett kérdezni. A segítségadás egyébként egyszerű walkie-talkie, ezt picit bánom, hogy nem a sarokban álló guminő beszél hozzánk pl. vagy bármilyen más vicces és témába illő megoldás. Összességében azt kell mondjam jól vannak összerakva a feladatok, és kellően változatosak, a dekoráció és a történet pedig tényleg szuper! Szóval ez egy nagyon jó kis szoba ha valaki egy kicsit szeretne kilépni a megszokott szabadulós témák közül, lány- / legény-búcsú helyszínnek pedig egyenesen ideális!

Szóval azt kell mondjam akár könnyedebb, akár komolyabb szabadulós témát keres egy felnőtt társaság, jó hírem, hogy mindhárom általunk próbált játékot bátran tudom ajánlani a maga nemében. Mondjuk a minőségnek megvan az ára, a Fallost 2 főre 14.990 Ft, a maximális 7 fő esetén pedig 2.785 Ft/fő; a PLAY Hasfelmetsző játéka 2 főre 10.000 Ft, a maximális 8 fő esetén pedig 3.000 Ft/fő. A World of Horror (45 perc) 2 főre 8.000 Ft, a maximális 5 játékos esetén 3.800 Ft/fő. Azt mondjuk érdemes még tudni, hogy míg a Fallost és a World of Horror már akár két fővel is nagyon szórakoztató (és teljesíthető), a Hasfelmetsző játékot inkább 4 főtől érdemes kipróbálni, hogy legyen esély a sikerre. Egyébként mindegyik helyszín kellemesen központi, a Fallost az Osvát utca 9-ben található, a PLAY a Rózsa utca 18/b-ben, a World of Horror pedig a Thököly út 18-ban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadulos.blog.hu/api/trackback/id/tr5014277281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása